Rieky Kuilman

• Dit maakt de Schatkamer zo bijzonder:

Het is de enige basisschool in Zwolle met een huiskamer, wat aangeeft dat de kinderen serieus worden genomen. We geven de kinderen de mogelijkheid om naar hun eigen behoeftes te kijken, daarin een stuk autonomie te geven en maken daar letterlijk ruimte voor. Kinderen vinden in de huiskamer een plek waar het (extra) rustig en gezellig is en waar tijd is om je verhaal kwijt te kunnen of wat meer begeleiding te krijgen op didactisch of sociaal emotioneel gebied. Het is mooi dat daar oog voor is op de Schatkamer.

• Ikzelf was als basisschoolleerling…

Speels, creatief, had veel vriendinnetjes en was denk ik snel afgeleid. Toen ik in de 1e klas (groep 3) zat, ben ik een flinke periode ziek geweest en heb ik een achterstand opgelopen. Toen ik weer terugkwam in de groep heb ik dat echt als falen ervaren. Ik denk dat ik me daarom goed kan verplaatsen in kinderen die soms wat meer of andere ondersteuning nodig hebben. Welbevinden staat bij mij met stip op nummer 1

Als leerkracht ben ik consequent en duidelijk maar heb ik ook veel humor en laat ik de kinderen merken dat ik het beste met ze voor heb ook al moeten ze soms dingen oefenen/leren die ze niet zo leuk vinden. Ik probeer goed naar ze luisteren en daarin te horen wat ze nodig hebben om te groeien en zelfvertrouwen te krijgen.

Rieky Kuilman

Huiskamercoach