Maud Kip

• Dit maakt school zo bijzonder?

Op de Schatkamer is plek voor het talent van kinderen. Ieder kind is uniek . Bij ons krijgen kinderen en leerkrachten de ruimte om het beste uit zichzelf te halen. En ons prachtige schoolplein moet ook zeker genoemd worden. Wat had ik als kind graag willen leren en ontdekken op zo’n prachtige plek!

• Wat is het leukste aan juf of meester zijn?

Het is een cliché in het onderwijs, maar ik vind het heerlijk dat geen enkele dag hetzelfde is. Er speelt altijd wel weer wat anders. Ook vind ik het heel leuk dat een soort mini-maatschappij hebt. We leren niet alleen over rekenen en taal, maar juist over Niet iedereen heeft altijd evenveel zin in school, maar hoe tof is het dat we gaandeweg de dag toch ontdekken hoe fijn en leerzaam het op school kan zijn.

• Als leerkracht kun je mij herkennen aan..

Mijn optimisme en enthousiasme. Ik krijg energie van de ochtenden en probeer dit ook over te brengen aan de groep. Daarnaast houd ik er van om op een rustige, duidelijke en humoristische manier dingen aan te pakken.

• Ikzelf was als basisschoolleerling

Een rustige leerling die graag wat op de achtergrond was. Ik genoot erg van wereldoriëntatie en het creatief bezig zijn. De rekenlessen vond ik wat minder, maar dat zorgt er nu juist voor dat ik extra m’n best doe om alle kinderen een succeservaring te geven en te laten groeien.

Maud Kip