Mia Blom

De Schatkamer is een bijzondere school omdat wij naast het geven van de basisvakken een breed aanbod van cultuur/natuur workshops bieden. Dit doen we in een prachtig gebouw met open ruimtes, een groen plein en een moestuin. Zo kunnen onze leerlingen zich breed ontwikkelen.

Een grotere tegenstelling is er bijna niet als ik terugdenk aan mijn eigen basisschooljaren; dichte ongezellige lokalen, een lange gang, een betonnen plein met een klimrek en een fietsenhok. Het onderwijs was zonder enige vorm van differentiatie, creativiteit en als het even niet lukte had je pech.

Ik wens onze leerlingen dat als ze de Schatkamer verlaten, kunnen terugkijken op een fijne tijd en ze zich oprecht gezien en gehoord hebben gevoeld. Waar ze hun eigen talenten hebben ontdekt en geleerd hebben dat een doel halen niet altijd vanzelf gaat, maar vaak lukt als je leert wat je daar voor nodig hebt.

Als intern begeleider (voorheen als leerkracht) is een van mijn belangrijkste drijfveren om achter het gedrag en de resultaten te kijken. Ik probeer daarom altijd met het kind te praten en niet alleen over het kind. De fijne en goede samenwerking met het kind, de leerkracht en de ouders maken mijn werk de moeite waard.

Mia Blom

Intern Begeleider